MNIEJ-WIĘCEJ

Czasami ogarnia mnie myśl, że czegoś nie robię. Nie skupiam się na tym, co ważne. Moje życie wypełniają rzeczy całkowicie bezmyślne, pozbawione sensu. Jak się z tym uporać? Mój pomysł jest prosty. Lista MNIEJ-WIĘCEJ.

Robię to raz w miesiącu. To dla mnie okres podsumowań, dlatego taką częstotliwość wybrałam i dla tej aktywności.
Nie ma jednak jednej zasady jak to robić i co ile. Sama zdecyduj. Najważniejsze, że każdy może to zrobić.

Jak?

Wystarczy kartka papieru. Biała kartka papieru. Dzielimy ją na dwie części pionową linią. Z jednej strony piszemy: MNIEJ, z drugiej: WIĘCEJ.

Co chcę więcej?

Zastanów się, co chcesz zapisać z każdej z rubryk. Podczas odpowiedzi na pytanie o WIĘCEJ możesz użyć pytań pomocniczych:
  1. Czego chcę robię więcej/częściej/intensywniej?
  2. Co jest dla mnie ważne?
  3. Na co nigdy nie mam czasu?
  4. Co zawsze jest pominięte, choć powinno być na początku listy?

CZEGO MNIEJ?

By znaleźć czas na WIĘCEJ czegoś powinnam robić mniej?
  1. Co jest moim pożera mój czas?
  2. Czego nie powinnam robić?
  3. Co skupia za dużo mojej uwagi?
  4. Czego nie chcę robić?

MNIEJ-WIĘCEJ – Po co mi to?

Taka lista w pierwszej kolejności uświadamia, co jest na prawdę ważne. Po drugie daje nam znać, na co tracimy czas.
Gdy pierwszy raz ją zrobiłam byłam w szoku. Ile czasu marnowałam, na coś co nie miało dla mnie sensu.

Czy dzięki tej liście nie mam czas na wszystko?

Nie mam! Nadal marnuję czas na małe i nieistotne rzeczy, jednak teraz mam tego świadomość. Skończyło się narzekanie na ciągły brak czasu. Na prawdę go mam. Wystarczyło go poszukać.