10 powodów, dla których jesień jest super porą roku!

Jesień nie jest lubianą porą roku. Zimno, pada i mgły snują się po polach. Brakuje słońca i każdy woli zostać w cieplutkim domku niż wychodzić na zewnątrz. Szerzy się jesienna depresja. Wszystkim żyje się gorzej, wszyscy narzekają na tą złą aurę. Jednak jesień na wiele pozytywnych aspektów, o których zapominamy. 

Po ciepłym lecie przychodzi zdecydowanie chłodniejsza pora roku – jesień. Dzień staje się zdecydowanie krótszy. Rano ciężko wstać, a wieczór przychodzi zdecydowanie za szybko. Jak żyć panie premierze?

Spróbuj mojego sprawdzonego sposobu. A istnieje szansa, że jesień już nigdy nie będzie ci się kojarzyła źle. Wystarczy, że za każdym razem, gdy dopadnie cię spdak formy przypomnisz sobie moją wyliczankę. 

10 powodów, dla których jesień jest super porą roku!

1. Nie rezygnuj z ruchu – zahartuj się! 

Gorąc sprawia, że człowiekowi się nie chce. Myślą człowiek myślę – ja. Serio nic mi się nie chce! Basen, leżak i książka. Oto moje ulubione sposoby na upały. Ale gdy tylko zaczyna się robić chłodniej wstępują we mnie nowe siły. Jesień to idealna pora roku na aktywność. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach ubioru i żadne wiatry i deszcze nie są straszne

2. Niezwykłe widowisko barw

Lato – choć kocham tę porę roku jak i trzy pozostałe – potrafi być bardzo przewidywalne. Raczej wiemy jaka będzie pogoda i co zobaczymy za oknem. Na jesień nigdy tego nie wiesz. W jeden dzień drzewa są zielone, by już na drugi skrzyć się kolorami. Mgły snujące się po polach, Zapach mokrych liści. Słońce próbujące ostatnimi promieniami Słodkość owoców w sadzie

3. Plany i zmiany

Robisz noworoczne plany? Powiedź mi szczerze: realizujesz je konsekwentnie? Jeżeli tak – jesteś moja bohaterką, jeżeli nie, nie przejmuj się większość osób ich nie realizuje. Jesienne plany to co innego. Więc zapisz się na nowe zajęcia, zacznij robić coś, czego jeszcze nigdy nie robiłaś. 

4. Naucz się czegoś nowego

Długie wieczory są idealne do nauki. Nie marnuj ich przed TV. Nauczy się czegoś nowego. Może odśwież starą wiedzę. Pamiętaj! Nie od razu Kraków zbudowano. Idź małymi kroczkami do przodu. Masz dużo czasu. 

5. Witaminowa petarda

Jesień to wysyp pysznych i niesamowicie zdrowych warzyw i owoców. Prawdziwe siedlisko witamin i minerałów potrzebnych właśnie teraz, gdy nasza odporność spada. Nawet nie wiesz ile możesz z nich wyczarować. Jeżeli lubisz gotować to jest Twój czas! Stragany uginają się pod ciężarem jesiennych dobroci. Nie bój się eksperymentować. 


6. Poczytaj zaległości

Chyba nie muszę tu nic tłumaczyć, Po prostu siadasz i czytasz. Długi wieczór jeszcze nigdy nie był tak krótki. Masz dzieci i nie masz na to czasu? Czytaj im od początku. Nawet nie wiesz, jak szybko same sięgną po książkę i będą czytać obok ciebie. To inwestycja w twój czas i ich rozwój. 

7. Magia desek czy srebrnego ekranu?

Zaczynają się sezony teatralny i filmowy. Po letnim sezonie ogórkowym nowe przedstawienia powstają jak grzyby po deszczu. To idealny moment na spędzenie czasu z kulturą. Do tego pyszna kawa w uroczej kawiarence i nagle zimno i deszcz zmienią się w najbardziej romantyczną porę roku.

8. Kącik zimorodka

Każdy zasługuje na taki kącik, Nie ważne ile masz metrów kwadratowych. Znajdź swoją ostoję. Musisz tak mieć koc albo lepiej dwa, dużo poduszek, stoliczek na ciepłą herbatę oraz lampkę. To twoja samotnia, w której możesz się zaszyć i i po prostu nic nie robić. Relaks, połączony z przyglądaniem się upływającemu czasu.

9. Idź na spacer

Zdecydowanie wychodź z domu. Wietrz pomieszczenia. Człowiek nie jest nauczony do ciągłego przebywania w domu. Naszym naturalnym środowiskiem jest zewnętrze. No więc parasol w dłoń, kalosze na nogi, do tego czapka i szalik i na spacer. Zimno ci? To podskakuj, Serio! Wygłupiaj się. I to kolejny cud posiadania dziecka (nie masz swojego pożycz od kogoś). Dzięki temu nikt ci nie zarzuci choroby psychicznej, gdy nagle wyskoczysz z góry liści. 😉

10. Dbaj o siebie

Tak to zdecydowanie ważne. Pamiętaj masz tylko jedno ciało i musi ci wystarczyć na lata. Szanuj więc je. Co innego jest ruch i hartowanie się na świeżym powietrzu, co innego chodzenie w mokrych butach i za lekkim ubraniu. Pij dużo wody. Była ci potrzebna podczas upałów, ale teraz też jest ważna – np ze względu na suche powietrze. Brak nawodnienia szybko poczujesz.